24 Temmuz 2017 Pazartesi

Kedilerin Gözleri Neden Karanlıkta Parlar?

göz-kedi

    Kediler insanın en yakın dostlarından olan canlılar arasında. Onlar hakkında çok sayıda gizem var elbette. Fakat bu gizemlerden en çok merak edilenlerin başında kuşkusuz gece gözlerinin parlaması geliyor. Bunun sebebi nedir acaba diye düşündüm ve araştırdım bulduklarımı sizinle paylaşmak istedim. 

    Aslında sadece kediler değil doğada çok sayıda canlının gözleri geceleri parlar. Bunun sebebi gözlerinde bulunan ışığı yansıtan ince bir tabakadır. Bu tabakaya gelen ışıklar yansıtılır. Böylece kedinin gözü parlar. Ayrıca bu tabakanın ışığı yansıtması gece görüş kalitesini de yükseltir. Yani bir bakıma kedilerin gece iyi görmesini de bu sağlar.

    Kısacası kedilerin gözünün parlaması aslında göze gelen ışığın yansımasıdır.
   


Yazımı Okuduğunuz İçin Teşekkür Ederim. Yorumlarınız Benim İçin Değerlidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız Benim İçin Değerlidir.
Lütfen Argo Yorumlardan Kaçınınız!